Merkez Bankası Çin ile swap anlaşmasını yeniledi

TCMB ve ÇHC Merkez Bankaları Arasındaki Swap Anlaşması Yenilendi

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) ve Çin Halk Cumhuriyeti Merkez Bankası, Türk lirası-Çin yuanı ikili para takası (swap) anlaşmasını yeniledi. TCMB Başkanı Fatih Karahan ile Çin Halk Cumhuriyeti Merkez Bankası Başkanı Dr. Pan Gongsheng tarafından imzalanan anlaşma, iki ülke arasındaki mali iş birliğini güçlendirmeyi hedefliyor.

Yenilenen swap anlaşması, güncel döviz kurlarını yansıtacak şekilde azami 189 milyar Türk Lirası veya 35 milyar Çin yuanı değerinde yerel para birimi takasına olanak tanıyacak. Anlaşmanın geçerlilik süresi 3 yıl olup, tarafların karşılıklı uzlaşısıyla uzatılabilecek.

TCMB tarafından yapılan açıklamaya göre, bu anlaşma para takası finansmanlı ticaret mutabakatı yoluyla ikili ticareti ve mali iş birliğini teşvik etmeyi amaçlıyor. Taraflar, swap anlaşmasının iki merkez bankası arasındaki iş birliğini daha da güçlendireceğine inanıyor.

Related Posts

Kızılırmak Deltası’na 6 Bin Yavru Sazan Salındı

Bafra’daki Çernek Gölü’ne 6 bin yavru sazan bırakıldı, balıkçılığın sürdürülebilirliğine katkı hedefleniyor.

6 bin TL iade aldı, e-Devlet’ten yapılabiliyor! “Haksız kazanç elde ediliyor”

Restoranlarda Servis Ücreti Tartışması: Tüketiciler Haklarını ArıyorRestoranların adisyonlara eklediği servis ücretleri, tüketici kanununa aykırı bulunarak gündeme geldi. Avukat Metehan Meşeli, müşterilerden habersiz alınan bu ücretlerin iadesi için …

‘Yetişmez’ diyenleri utandırdı! 1 günde 14 ton hasat

Kütahya’nın Altıntaş ilçesinde 52 yaşındaki çiftçi Ali Temel, iklim koşullarından dolayı “yetişmez” denilen arazide, günde 14 ton biber hasadı gerçekleştiriyor.

MTSO’dan Gazze’ye Çağrı

MTSO Başkanı Sadıkoğlu, Gazze’deki soykırıma karşı uluslararası toplumu ses yükseltmeye davet etti.

Edirne’de Kapıkule’de Kaçak Döviz ve Altın Yakalandı

Almanya’dan Türkiye’ye giden otobüste 166 bin Euro değerinde döviz ve altın ele geçirildi.

Pazarlamada Değişim Zamanı

Alp Erekul, günümüzün ekonomik koşullarında markaların stratejilerini yeniden tanımlaması gerektiğini vurguladı.